Ezeket a feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák.


Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.gorgodoki.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról http://gorgodoki.hu/aszf és letölthető, valamint bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: https://gorgodoki.hu/_pdf/ASZF.pdf

Szolgáltató adatai:

Név: Flints Kft.

Székhely és levelezési cím: 6000 Kecskemét, Kertész utca 10/2.

Ügyfélszolgálat: Lépjen velünk kapcsolatba

Telefon: +36-20/390-5449

E-mail cím: info@gorgodoki.hu

Cégjegyzékszám: 03-09-131637

Bejegyző bíróság megnevezése: Kecskeméti Törvényszék Cégbírósága (6000 Kecskemét, Rákóczi út 7. fszt.)

Adószám: 11272577-2-03


1.    Általános információk a felek közti szerződés létrejötte:

1.1   Jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan, Magyarország területén nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, mely a gorgodoki.hu oldalon (a továbbiakban: vállalkozás) keresztül történik. Továbbá, jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely a jelen szerződében meghatározott Felek között jön létre.

1.2   A vállalkozásban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Ektv”) szabályozza.

1.3   A vállalkozásban feltüntetett termékek megjelenítés a vásárlásra történő felhívásnak minősül. A vállalkozásban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

1.4   A szerződés a rendelés visszaigazoló e-mail Ügyfél általi fogadásával, és a rendelés Fogyasztó általi nyugtázásával jön létre. A Felek között ily módon magyar nyelven létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek.


   2.  Regisztráció:

2.1   A www.gorgodoki.hu oldalon a vásárlásához nem szükséges regisztráció.

2.2   A Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

2.3   A Vállalkozót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Vállalkozót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Vállalkozónak felróható okból hozzáférhetővé válik.


   3.  Megrendelés menete:

3.1   A vásárolni kívánt termékekről tájékoztatást az áruk adatlapján találhat. A beazonosítást képek is segítik.

Amennyiben bizonytalan abban, hogy a termék valóban megfelelő az Ön számára, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben, vagy telefonon és mi készséggel állunk a rendelkezésére. KÜLDJÖN KÉPET e-mailben a könnyebb beazonosítás érdekében, illetve vegye igénybe a honlapon található információk, amik igyekszenek segíteni a megfelelő döntés meghozatalában.

Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei:

                E-mail:    info@gorgodoki.hu

    Telefon:  +36-20/390-5449

A pontos típus kiválasztását követően be tudja állítani a kívánt méretet (Amennyiben a termék jellegéből adódóan erre szükség van.), illetve a darabszámot.

3.2   A termék pontos adatait megadva megjelenik a termék vételára, ami bruttóár, és az általános forgalmi adót magában foglalja. A termékek árai forintban értendőek.

3.3   A kosár gombra kattintva a termék a vásárlói kosárba helyeződik. A darabszámot a kosár oldalon van lehetőség módosítani. A kosár tartalmát bármikor ellenőrizheti a kosár gombra kattintva.

3.4   Amennyiben más termékeket is szeretne vásárolni, a "Még vásárolni szeretnék" gombra kattintva ezt megteheti. További termékek vásárlása esetén a 3.5-ös pont szerint kell eljárni a kosárba helyezést illetően.

3.5   Amennyiben minden megvásárolni kívánt terméket elhelyezett a vásárlói kosarában, ellenőrizheti az egyes termékeket, a vásárolni kívánt darabszámot és ezeket  gombbal törölheti, vagy a darabszámot a szám billentyűk segítségével a kívánt mennyiségre állíthatja. A módosítások végeztével a  gombra kattintva a kívánt értékek beállításra kerülnek. Ezt követően a "Következő lépés" gombra kattintva megkezdheti a vásárlásokhoz szükséges adatok rögzítését.

3.6.  Oldalunkon lehetősége van Vendégként, regisztráció nélküli vásárlásra. Ennek előnye, hogy meggyorsítja a vásárlás folyamatát, viszont a jövőben nem lesz lehetősége a korábbi vásárlásainak ellenőrzésére, valamint adatainak elmentésére a későbbi vásárlások meggyorsítása érdekében. 

3.7. Miután eldöntötte, hogy regisztrált felhasználóként, vagy vendégként vásárol a "Számlázási információ" oldalon meg kell adnia a rendeléshez szükséges általános adatokat. (cím, e-mail cím, telefonszám

        stb.) Amennyiben a szállítási és számlázási cím megegyezik, pipálja ki a "A szállítási és számlázási címem azonos" sor melletti négyzetet. (bal alsó sarok)

3.8.  A "Szállítási adatok beállítása" oldalon a szállítási cím megadásával tudja meghatározni, hogy hol szeretné átvenni a megvásárolni kívánt termékeket.

3.9.   "Szállítási információ" oldalon ki tudja választani a szállítás módját:

        Postai csomag: Hagyományos postai szolgáltatás. A megadott szállítási címre sikertelen kézbesítést követően értesítő szelvényt dobnak be, aminek birtokában átvehető a termék a megjelölt Postai        hivatalban.

        Csomagautomata (Foxpost, MPL): Az ország számos területén megtalálható automaták egyikébe érkeznek a termékek, amiket ezt követően meghatározott időn belül át kell venni.

                    Választható fizetési lehetőségek:

 online kártyás fizetés

átutalás

    Házhozszállítás futárszolgálattal (Foxpost, GLS): A házhozszállítás opciót választva a szerződött partnercégünk az Ön által meghatározott címre szállítja a megvásárolt termékeket.

    Választható fizetési lehetőségek:

                                             online kártyás fizetés

                                            átutalás  

Cégünk jelenleg csak Magyarország területére vállal kiszállítást. A részletes szállítási költségek az alábbi linken érhetőek el:

3.10.   A "Fizetési információ" oldalon ki tudja választani, hogy hogyan kívánja kifizetni a termékeket. Az alábbi lehetőségek közül tud választani:

·     Átutalás: Az átutalás opciót választva a visszaigazoló e-mailben szereplő bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni a vásárlás végösszegét. Amint jóváíródik az összeg a bankszámlánkon Ön jogosulttá válik a kiválasztott módon átvenni a megvásárolt termékeket.

Bankszámla szám: CIB Bank,  10700103-72863037-51100005

·   Online kártyás fizetés (Borgun): Lehetősége van a végösszeget online bankkártya használatával kiegyenlíteni az általunk igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül.

A Bankkártyával – akár POS terminálon, akár online felületen - történő tranzakciók során felhasznált adatok a nemzetközi bankbiztonsági előírásoknak megfelelően védettek, így illetéktelenek nem férhetnek hozzá. Azon szolgáltatók, akik a tranzakció továbbításban, feldolgozásban vesznek részt, csak olyan adatokhoz férhetnek hozzá, melyek elengedhetetlenül szükségesek a fizetési tranzakció feldolgozásához, ezek az adatok: a kártyaszám, kártya lejárati dátum, CVC kód, tranzakciót indító kereskedő adatai, azonosítója, tranzakció ideje.

Ezek az adatok szigorúan védett csatornán kerülnek a Borgunhoz. Ezeket az adatokat a fizetési folyamat engedélyezésében részt vevő szolgáltatók kizárólag a fizetési tranzakció lebonyolítása céljából dolgozzák fel. Az adatok kizárólag az általános szerződési feltételekben korlátozott célokra használhatók fel.

A tranzakciós adatokat kizárólag jogszabályi előírások alapján adhatjuk ki harmadik félnek, például hatóságok részére.

Bankkártyával történő fizetés esetén a kártyabirtokos kártyatársasági visszatérítésre (ún. chargebackre) vonatkozó reklamációval élhet, mely folyamat szükségszerű eleme a vásárló személyes adatainak kezelése. Javasoljuk ezért, hogy az Önök adatkezelési szabályai között jogos érdeken alapuló adatkezelésként tüntesse fel a kártyatársasági visszatérítéssel kapcsolatos adatszolgáltatást a kártyaelfogadó, azok képviselője, illetve a kártyatársaság felé.

           Az online fizetések (online bankkártyás fizetés, banki átutalás) esetében a Szolgáltató nem felel a Felhasználónál felmerülő bármely olyan többletköltségért, amely a Felhasználó által választott fizetési             módtól vagy a Felhasználó kártyakibocsátó bankjától függ (különösen, de nem kizárólagosan devizaárfolyam, egyéb költségek). A Felhasználó felelős a kiválasztott fizetési mód kiválasztásából eredő             következményekért.

A "Megjegyzés a megrendeléshez" mezőbe írva tud közölni velünk információt az átvételt, szállítást illetően (Ide kell például megírni postán maradó csomag esetén, hogy mely postára érkeztessük a termékeket.)

Amennyiben mindent rendben talál, pipálja ki az "Elolvastam és elfogadom az Adatkezelési szabályzatot" (a szövegre kattintva megnyílik a szabályzat) és kattintson a "Folytatás" gombra.

3.11.   A "Rendelés áttekintése" oldalon összegezve láthatja a rendelés adatait: A megrendelt termékeket, azok számát, a megadott számlázási, szállítási címet, a kiválasztott fizetési és szállítási módokat. A „Rendelés megerősítése" gombra való kattintást megelőzően még van lehetősége a rendelés paraméterein változtatni az online felületen a megváltoztatni kívánt adatok oldalára kattintva. Amennyiben véglegesíti a rendelést, akkor az esetleges módosítások a kapcsolatok menüpontban megadott elérhetőségeken (LINK), a rendelési azonosító ismeretében módosíthatóak.

      A rendelés véglegesítését követően, amennyiben online kártyás fizetést választott az oldal átnavigál a bankkártyás fizetési felületre, ahol a bankkártya adatok megadásával kiegyenlítheti a rendelés végösszegét.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.

3.12 A megrendelés nem regisztrációhoz kötött, mindazon által a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul ki kell töltenie. (Ha valamely mezőt hibásan tölti ki, úgy hibaüzenetet kap.) A Vállalkozót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

3.13 Az Ügyfél a megrendelés feladásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

A megrendelés szerződéskötésre vonatkozó ajánlatnak minősül, mely fizetési kötelezettséggel jár.

3.14 Vállalkozó az Ügyfél vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően köteles az Ügyfél részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor a Vállalkozó ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél vásárlási kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.

A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

3.15 A számlát a Szolgáltató elsősorban elektronikus úton továbbítja a Felhasználó részére. Elektronikus üzenet (e-mail) formájában elküldésre kerül a megrendelés során megadott e-mail címre, továbbá papír alapon csatoljuk a termékhez.

3.16 A Felhasználó köteles a csomagot átvételkor megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el.


    4.  Szállítás, átvétel, fizetés:

4.1  A vállalkozás külön szállítókat (FoxPost Zrt, PMP Express Logisztikai Kft., Magyar Posta Zrt.) mint szállítói partner szolgáltatását veszi igénybe. Az Eladó a megrendelés során a weboldalon felkínált majd kiválasztott szállítási/átvételi módhoz tartozó díjat  jogosult a Vevőre áthárítani. Ez alól kivételt képez, ha a szállítás/ átvétel díjmentesnek van megjelölve.

4.2  A szállítási költség maximum 2 sikertelen kézbesítés költségét foglalja magában, afölött az Ügyfelet terheli a további kézbesítések költsége. A megrendelt termékek, illetve kiszállításra feladott csomagok szállítási költségeiről a "Szállítás" menüponton tájékozódhat.

4.3  Amennyiben a Vevő többszöri kézbesítési kísérletet követően sem veszi át a terméket a kiszállítótól, vagy az átvételi ponton, úgy az Eladó jogosult a szerződéstől egyoldalúan elállni, továbbá a szállítási/átvételi költséget a vevőre terhelni.

4.4  Amennyiben az Eladó eláll a szerződéstől, az átutalás során megfizetett vételár+szállítási költség a  Megrendelő részére kamatmentesen visszafizetésre kerül ugyanolyan formában, ahogy azt a Vevő az Eladó felé rendezte.

4.5  Ha az Eladó vállalja a megvásárolt termékek Vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a Vevőre, amikor a Vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a termékeket. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a Vevőre, ha a fuvarozót a Vevő bízta meg, feltéve hogy a fuvarozót nem az Eladó ajánlotta.

4.6  A Vevő köteles a csomagot átvételkor megvizsgálni, és a termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Eladó nem fogad el. Amennyiben eltérést észlel, lehetősége van a csomagot visszaküldeni központunkba. Kérjük, észrevételéről tájékoztassa ügyfélszolgálatunkat, hogy a felmerült hibát mielőbb korrigálhassuk!

4.7  A szállítási sérülést a kiszállítástól/átvételtől számított 24 órás (postai szállításnál 72 óra) jogvesztő határidővel jelentheti a Vevő az ügyfélszolgálatnak.

4.8  A megrendelt termékek - hétköznaponként 12 óráig beérkezett rendelési igények esetén – várhatóan a megrendelést követő 3. munkanapon kerülnek kiszállításra, de mindig a visszaigazoló e-mailben feltüntetett időn belül. Hétvégén, ünnep- illetve munkaszüneti napon leadott rendeléskor a termék kiszállítása az ezt követő 3. munkanapon történik meg. A kiszállítás ideje mindig függ a szállítást végző szolgáltató vállalt szolgáltatási idejétől.

4.9  A felek eltérő megállapodásának hiányában, az Eladó a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Vevő rendelkezésére bocsátani a termékeket.

4.10         Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt kitűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül sem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.

4.11         Az Eladónak kártérítési kötelezettsége csak akkor van, ha szándékosságra vagy súlyos gondatlanságra vezethető vissza a szállítási késedelem. Nem illeti meg kártérítés a Vevőt a Vevőnél felmerült okból előállt szállítási késedelem, valamint vis maior esetén. Az előre egyeztetett időpontban a Vevő felelőssége az, hogy a megjelölt helyen átvételre jogosult személy tartózkodjon 

4.12         Ha az Eladó a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Vevő által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.

4.13         A vásárlás vételárát a 3.10-as pontban felsorolt módokon van lehetősége kiegyenlíteni.


   5.  Rendelések feldolgozása, teljesítése:

5.1   A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik (H-P 8-18). A nyitvatartási időn kívül is van lehetőség megrendelés leadására. Amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Az ügyfélszolgálat minden esetben visszaigazolja a megrendelés teljesítésének időpontját.

5.2   Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 1-5 munkanapon belül.


  6.  Elállás jogi feltételei:

6.1   A Vásárlónak joga van gyakorolnia az elállás jogát, melyre az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása nyújt megfelelő jogalapot. Ennek értelmében a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

6.2   A termékeket minden esetben a vállalkozás címére (6000 Kecskemét, Kertész utca 10/2.) a Vevő a saját költségén köteles megküldeni. Ezen felül egyéb költség a Vevőt nem terheli, azonban az Eladó kérheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

6.3 A Vásárló elállási jogának érvényesítését jelezheti az Eladó elérhetőségeinek valamelyikén: írásban (info@gorgodoki.hu), postai úton (6000 Kecskemét, Kertész utca 10/2.) vagy telefonon (+36-20/390-5449). Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el az Eladó. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Vásárló az Eladó részére.

6.4   Az Eladó a Vásárló által a termékre kifizetett összeget 14 napon belül köteles a Vásárló részére megtéríteni.

6.5   Az elállási határidő alatt a Fogyasztónak lehetősége van a terméket kipróbálni, felpróbálni, megvizsgálni, hogy alkalmas-e a rendeltetésszerű használatra.

6.6   Amennyiben a Vevő gyakorolja elállási jogát, úgy a terméket bontatlan, hibátlan és újszerű állapotban, minden alkatrésszel együtt a kapott számlával, vagy annak másolatával köteles az Eladó részére az elállás jelzését követő 14 napon belül visszaküldeni. Az Eladó jogosult a termékkel kapcsolatosan maximum 30 nap bevizsgálási határidőt közölni a Vevővel.

6.7   Abban az esetben, ha a terméket a Fogyasztó használatba vette, és nem tudja sérülésmentesen visszajuttatni, ezáltal az eredeti állapot nem állítható helyre, akkor a Vállalkozás érvényesítheti az ebből eredő kárának megtérítését. A Fogyasztó felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

6.8   Az Eladó nem köteles a Vásárló részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

6.9   Az Eladó mindaddig visszatarthatja a visszatérítést, amíg vissza nem kapta az árukat, vagy a Vásárló bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

6.10 A Vásárló a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja az elállás jogát.

6.11 Nem illeti meg az elállási jog a Vásárlót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.

6.12 A kormányrendeletben foglaltaktól, adott esetben csak a Vevő javára térhetünk csak el.

6.13 Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Vásárlókat illeti meg.

6.14 Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

6.15 Elállási jog érvényesítésének menete:

1.      A Vásárló jelzi az Eladó valamely elérhetőségén, hogy élni kíván az elállási jogával.

2.      Az elállási jogot a megadott határidőn belül, vagyis a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt kell megtenni az elállási nyilatkozat megküldésével. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot megküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés esetén a postára adás dátumát, e-mail esetén a küldés idejét vesszük figyelembe.

3.      A terméket késedelem nélkül, de legkésőbb a nyilatkozatot követő 14 napon belül köteles a Vásárló megküldeni az Eladó részére. A terméknek nem kell megérkeznie 14 napon belül, elegendő, ha azt megküldi a 14 napos határidőn belül. A Vásárló viseli a visszaküldés költségét az elállási jog gyakorlása során.

4.      Az Eladó nem köteles a Vásárló felé megtéríteni azon többletköltséget, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

5.      A Vásárló, ha szeretné, akkor a szerződés megkötése és a termék átvétele közti időszakban is gyakorolhatja az elállás jogát.

6.      Abban az esetben, ha több termék lett vásárolva, és ezen termékeknek eltérő volt a kiszállítás időpontja, az utolsó kézbesített termék átvételétől számítódik az elállási jog gyakorlására vonatkozó 14 nap.

7.  Garancia, jótállás, szavatosság:

7.1    Flints Kft. az értékesített termékekre vállalja a törvényileg előírt jótállási és szavatossági kötelezettségeket.

        3 munkanapos csere:

    Abban az esetben, ha a kiszállított/átvett termék gyárihibásan kerül a Vásárlóhoz és azt a vásárlástól számított 3 napon belül jelzi az Eladónak, akkor a terméket kicseréljük.

    A 3 munkanapon túl (rendeltetésszerű használat mellett) jelentkező gyári hiba esetén a vállalt garanciaidőn belül a hibás terméket javításra vesszük vissza. Abban az esetben, ha a termék 14 napon belül     nem javítható, a terméket kicseréljük.

    Az Eladó köteles a kijavítást vagy a kicserélést a lehető legkisebb kényelmetlenséggel elvégezni.

7.2  A jótállás és szavatosság tekintetében a 2013.évi V. törvény (új Ptk.) rendelkezései szerint kell eljárni:

     Jótállás: 6:171. § - 6:173. §

     Kártérítési igény: 6:174. §

     Hibás teljesítés: 6:157. § - 6:158. §;6:177. § - 6:178. §

     Kellékszavatosság: 6:159. § - 6:167. §

     Termékszavatosság: 6:168. § - 6:170. §

7.3  Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Vevő a kellékszavatossági jogával?

A Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Vevőt a kellékszavatossági igénye alapján?

A Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti a Vevő kellékszavatossági igényét?

A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.4  Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a Vevő a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a Vevőt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a Vevő termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy: a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.5   Szavatossági igény esetén történő eljárás:

·         A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

·         A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával)

·         A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

·         A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

·         A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

·         Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének a teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

·         A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

·         A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

7.6  Jótállás:

Milyen esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.

Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék- és kelékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

7.7    Egyéb rendelkezések:

·         Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

·         Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

·         Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel kikötés szigorú betartásához.

·         Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

·         Vásárló valamennyi termékre a beépítési méretet annak beépítése előtt ellenőrizni köteles. Beépítés után mérethibából eredő reklamációt Eladó nem fogad el szavatossági igényként.

7.8     Panaszok kezelése:

·         A webáruház célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

·         Az Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.

·         Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja/megküldi a Vevő részére.

·         Az írásbeli panaszt webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. Amennyiben a panasz kivizsgálását követően továbbra sem elégedett a válaszunkban foglaltakkal, akkor a Vevő jogosult arra, hogy panaszával a Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testülethez (6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.) vagy az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez forduljon.

·         A Vevő panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés utján nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: https://ec.europa.eu/odr

·         Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani.

7.9     Minőséggel kapcsolatos visszajelzés:

      Amennyiben az általunk értékesített termékek minőségével kapcsolatban bármilyen panasza felmerülne, kérem jelezze azt az alábbi elérhetőségeinken:

            Telefon: +36-20/390-5449

            E-mail: info@gorgodoki.hu

            Postacím: 6000 Kecskemét, Kertész utca 10/2.

    8.    Törvényi hivatkozások:

Adatkezelés: 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)

Elállás, termékszavatosság, kellékszavatosság, visszatérítés: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

Jótállás: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

Szerzői jogok:

    1999. évi LXXVI. törvény

    A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

    1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

    2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs

    társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

    2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

    151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

    45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

    19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra

    vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

    9.    1.-es számú melléklet: Elállási, felmondási nyilatkozat:

2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

Elállási/Felmondási nyilatkozat minta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

 

Címzett:3  ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:4

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:5

…………………………………………………………………………………………………

A fogyasztó(k) neve:

…………………………………………………………………………………………………

A fogyasztó(k) címe:

…………………………………………………………………………………………………

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

Kelt: ……………………………………………………………………………………………

 

---------------------------------------------

 

3 Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.

4 Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése

5 A megfelelő jelölendő