Zuhanykabin - Görgő - Webshop
-Zuhanykabin görgő értékesítése, -felújítása, -cseréje. Zuhanykabin alkatrészek a Flints Kft-től.
Ezeket a feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák.
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.gorgodoki.hu) és aldomainjein történő
jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő
weboldalról http://gorgodoki.hu/aszf és letölthető, valamint bármikor
kinyomtatható az alábbi linkről: <LINK>
Szolgáltató
adatai:
Név:
Flints Kft.
Székhely és levelezési cím: 6000 Kecskemét, Kertész utca 10/2.
Ügyfélszolgálat: Lépjen velünk kapcsolatba
Telefon: +36-20/390-5449
E-mail cím: info@gorgodoki.hu
Cégjegyzékszám: 03-09-131637
Bejegyző bíróság megnevezése: Kecskeméti Törvényszék Cégbírósága (6000 Kecskemét, Rákóczi út 7. fszt.)
Adószám: 11272577-2-03
1. Általános információk a felek közti szerződés létrejötte:
1.1 Jelen ÁSZF hatálya
kiterjed minden olyan, Magyarország területén nyújtott elektronikus
kereskedelmi szolgáltatásra, mely a gorgodoki.hu oldalon (a továbbiakban:
vállalkozás) keresztül történik. Továbbá, jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden
olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely a jelen szerződében
meghatározott Felek között jön létre.
1.2 A vállalkozásban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Ektv”) szabályozza.
1.3 A
vállalkozásban feltüntetett termékek megjelenítés a vásárlásra történő
felhívásnak minősül. A vállalkozásban történő vásárlás elektronikus úton
leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
1.4 A szerződés a rendelés visszaigazoló e-mail Ügyfél általi fogadásával, és a rendelés Fogyasztó általi nyugtázásával jön létre. A Felek között ily módon magyar nyelven létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek.
2. Regisztráció:
2.1 A www.gorgodoki.hu oldalon a vásárlásához nem szükséges
regisztráció.
2.2 A Felhasználó a weboldalon történő
vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon
közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az
adatkezelésekhez hozzájárul.
2.3 A Vállalkozót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Vállalkozót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Vállalkozónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
3. Megrendelés menete:
3.1 A
vásárolni kívánt termékekről tájékoztatást az áruk adatlapján találhat. A
beazonosítást képek is segítik.
Amennyiben bizonytalan abban, hogy a
termék valóban megfelelő az Ön számára, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot
e-mailben, vagy telefonon és mi készséggel állunk a rendelkezésére. KÜLDJÖN
KÉPET e-mailben a könnyebb beazonosítás érdekében, illetve vegye igénybe a
honlapon található információk, amik igyekszenek segíteni a megfelelő döntés
meghozatalában.
Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei:
E-mail: info@gorgodoki.hu
Telefon: +36-20/390-5449
A pontos típus kiválasztását követően be
tudja állítani a kívánt méretet (Amennyiben a termék jellegéből adódóan erre
szükség van.), illetve a darabszámot.
3.2 A termék pontos adatait megadva megjelenik a termék vételára, ami bruttóár, és az általános forgalmi adót magában foglalja. A termékek árai forintban értendőek.
3.3 A kosár gombra kattintva a termék a
vásárlói kosárba helyeződik. A darabszámot a kosár oldalon van lehetőség
módosítani. A kosár tartalmát bármikor ellenőrizheti a kosár gombra kattintva.
3.4 Amennyiben
más termékeket is szeretne vásárolni, a "Még vásárolni szeretnék" gombra kattintva ezt megteheti. További termékek
vásárlása esetén a 3.5-ös pont szerint kell eljárni a kosárba helyezést
illetően.
3.5 Amennyiben minden megvásárolni kívánt terméket elhelyezett a vásárlói kosarában, ellenőrizheti az egyes termékeket, a vásárolni kívánt darabszámot és ezeket gombbal törölheti, vagy a darabszámot a szám billentyűk segítségével a kívánt mennyiségre állíthatja. A módosítások végeztével a gombra kattintva a kívánt értékek beállításra kerülnek. Ezt követően a "Következő lépés" gombra kattintva megkezdheti a vásárlásokhoz szükséges adatok rögzítését.
3.7. Miután eldöntötte, hogy regisztrált felhasználóként, vagy vendégként vásárol a "Számlázási információ" oldalon meg kell adnia a rendeléshez szükséges általános adatokat. (cím, e-mail cím, telefonszám
stb.) Amennyiben a szállítási és számlázási cím megegyezik, pipálja ki a "A szállítási és számlázási címem azonos" sor melletti négyzetet. (bal alsó sarok)
3.8. A "Szállítási adatok beállítása" oldalon a szállítási cím megadásával tudja meghatározni, hogy hol szeretné
átvenni a megvásárolni kívánt termékeket.
3.9. A "Szállítási információ" oldalon ki tudja választani a szállítás módját:
Házhozszállítás futárszolgálattal (Foxpost): A házhozszállítás opciót választva a szerződött partnercégünk az Ön által meghatározott címre szállítja a megvásárolt termékeket.
Választható fizetési lehetőségek:
online kártyás fizetés
átutalás
Cégünk
jelenleg csak Magyarország területére vállal kiszállítást. A részletes
szállítási költségek az alábbi linken érhetőek el:
3.10. A "Fizetési információ" oldalon ki tudja választani, hogy hogyan kívánja kifizetni a termékeket. Az alábbi lehetőségek közül tud választani:
· Átutalás: Az átutalás
opciót választva a visszaigazoló e-mailben szereplő bankszámlára 3 napon belül
köteles átutalni a vásárlás végösszegét. Amint jóváíródik az összeg a
bankszámlánkon Ön jogosulttá válik a kiválasztott módon átvenni a megvásárolt
termékeket.
Bankszámla szám: CIB Bank, 10700103-72863037-51100005
A banki átutalás esetében a Szolgáltató nem felel a Felhasználónál felmerülő bármely olyan többletköltségért, amely a Felhasználó által választott fizetési módtól vagy a Felhasználó kártyakibocsátó bankjától függ (különösen, de nem kizárólagosan devizaárfolyam, egyéb költségek). A Felhasználó felelős a kiválasztott fizetési mód kiválasztásából eredő következményekért.
3.11. A "Rendelés áttekintése" oldalon összegezve láthatja a rendelés adatait: A megrendelt termékeket, azok számát, a megadott számlázási, szállítási címet, a kiválasztott fizetési és szállítási módokat. A „Rendelés megerősítése" gombra való kattintást megelőzően még van lehetősége a rendelés paraméterein változtatni az online felületen a megváltoztatni kívánt adatok oldalára kattintva. Amennyiben véglegesíti a rendelést, akkor az esetleges módosítások a kapcsolatok menüpontban megadott elérhetőségeken (LINK), a rendelési azonosító ismeretében módosíthatóak.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
3.12 A
megrendelés nem regisztrációhoz kötött, mindazon által a megrendeléshez
szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul ki kell töltenie. (Ha valamely mezőt
hibásan tölti ki, úgy hibaüzenetet kap.) A Vállalkozót az Ügyfél által tévesen
és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási
késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem
terheli.
3.13 Az
Ügyfél a megrendelés feladásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési
Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A
megrendelés szerződéskötésre vonatkozó ajánlatnak minősül, mely fizetési
kötelezettséggel jár.
3.14 Vállalkozó
az Ügyfél vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően köteles az
Ügyfél részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni.
Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül
Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor a Vállalkozó ajánlati kötöttsége, illetve
az Ügyfél vásárlási kötelezettsége minden további feltétel nélkül,
automatikusan megszűnik.
A megrendelés és
annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a
Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért
nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg
regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem
tud üzenetet fogadni.
3.15 A számlát a Szolgáltató elsősorban
elektronikus úton továbbítja a Felhasználó részére. Elektronikus üzenet (e-mail) formájában elküldésre kerül a megrendelés során megadott e-mail címre, továbbá papír alapon csatoljuk a termékhez.
3.16 A Felhasználó köteles a csomagot átvételkor megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el.
4. Szállítás, átvétel, fizetés:
4.1 A vállalkozás külön szállítókat (FoxPost Zrt) mint szállítói partner szolgáltatását veszi
igénybe. Az Eladó a
megrendelés során a weboldalon felkínált majd kiválasztott szállítási/átvételi
módhoz tartozó díjat jogosult a Vevőre áthárítani. Ez alól kivételt
képez, ha a szállítás/ átvétel díjmentesnek van megjelölve.
4.2 A szállítási költség maximum 2 sikertelen kézbesítés költségét foglalja magában, afölött az Ügyfelet terheli a további kézbesítések költsége. A megrendelt termékek, illetve kiszállításra feladott csomagok szállítási költségeiről a "Szállítás" menüponton tájékozódhat.
4.3 Amennyiben a Vevő többszöri kézbesítési kísérletet követően
sem veszi át a terméket a kiszállítótól, vagy az átvételi ponton, úgy az Eladó
jogosult a szerződéstől egyoldalúan elállni, továbbá a szállítási/átvételi
költséget a vevőre terhelni.
4.4 Amennyiben az Eladó eláll a szerződéstől, az
átutalás során megfizetett vételár+szállítási költség a Megrendelő
részére kamatmentesen visszafizetésre kerül ugyanolyan formában, ahogy azt a Vevő
az Eladó felé rendezte.
4.5 Ha az Eladó vállalja a megvásárolt termékek Vevőhöz történő
eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a Vevőre, amikor a Vevő vagy az
általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a termékeket. A kárveszély a
fuvarozónak történő átadáskor átszáll a Vevőre, ha a fuvarozót a Vevő bízta
meg, feltéve hogy a fuvarozót nem az Eladó ajánlotta.
4.6 A Vevő köteles a csomagot átvételkor
megvizsgálni, és a termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén
köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles
átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Eladó nem fogad el.
Amennyiben eltérést észlel, lehetősége van a csomagot visszaküldeni
központunkba. Kérjük, észrevételéről tájékoztassa ügyfélszolgálatunkat, hogy a
felmerült hibát mielőbb korrigálhassuk!
4.7 A szállítási sérülést a
kiszállítástól/átvételtől számított 24 órás (postai szállításnál 72 óra)
jogvesztő határidővel jelentheti a Vevő az ügyfélszolgálatnak.
4.8 A megrendelt termékek - hétköznaponként 12 óráig beérkezett rendelési igények esetén – várhatóan a megrendelést követő 3. munkanapon kerülnek kiszállításra, de mindig a visszaigazoló e-mailben feltüntetett időn belül. Hétvégén, ünnep- illetve munkaszüneti napon leadott rendeléskor a termék kiszállítása az ezt követő 3. munkanapon történik meg. A kiszállítás ideje mindig függ a szállítást végző szolgáltató vállalt szolgáltatási idejétől.
4.9 A felek eltérő megállapodásának hiányában, az Eladó a
szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon
belül köteles a Vevő rendelkezésére bocsátani a termékeket.
4.10
Az Eladó késedelme
esetén a Vevő jogosult póthatáridőt kitűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül
sem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.
4.11
Az Eladónak kártérítési
kötelezettsége csak akkor van, ha szándékosságra vagy súlyos gondatlanságra
vezethető vissza a szállítási késedelem. Nem illeti meg kártérítés a Vevőt a
Vevőnél felmerült okból előállt szállítási késedelem, valamint vis maior
esetén. Az előre egyeztetett időpontban a Vevő felelőssége az, hogy a megjelölt
helyen átvételre jogosult személy tartózkodjon
4.12
Ha az Eladó a szerződésben vállalt
kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék
nem áll rendelkezésére, köteles erről a Vevőt haladéktalanul tájékoztatni,
valamint a Vevő által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.
4.13 A vásárlás vételárát a 3.10-as pontban felsorolt módokon van lehetősége kiegyenlíteni.
5. Rendelések feldolgozása, teljesítése:
5.1
A megrendelések feldolgozása
nyitvatartási időben történik (H-P 8-18). A nyitvatartási időn kívül is van
lehetőség megrendelés leadására. Amennyiben az a munkaidő lejárta után
történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Az ügyfélszolgálat
minden esetben visszaigazolja a megrendelés teljesítésének időpontját.
5.2 Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 1-5 munkanapon belül.
6. Elállás jogi feltételei:
6.1
A Vásárlónak joga van gyakorolnia az
elállás jogát, melyre az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve,
továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
nyújt megfelelő jogalapot. Ennek értelmében a megrendelt termék kézhezvételétől
számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől,
visszaküldheti a megrendelt terméket.
6.2 A termékeket minden esetben a vállalkozás címére (6000 Kecskemét, Kertész utca 10/2.) a Vevő a saját költségén köteles megküldeni. Ezen felül egyéb költség a Vevőt nem terheli, azonban az Eladó kérheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
6.3 A Vásárló elállási jogának érvényesítését jelezheti az Eladó elérhetőségeinek valamelyikén: írásban (info@gorgodoki.hu), postai úton (6000 Kecskemét, Kertész utca 10/2.) vagy telefonon (+36-20/390-5449). Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el az Eladó. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Vásárló az Eladó részére.
6.4
Az Eladó a Vásárló által a termékre
kifizetett összeget 14 napon belül köteles a Vásárló részére megtéríteni.
6.5
Az elállási határidő alatt a
Fogyasztónak lehetősége van a terméket kipróbálni, felpróbálni, megvizsgálni,
hogy alkalmas-e a rendeltetésszerű használatra.
6.6
Amennyiben a Vevő gyakorolja elállási
jogát, úgy a terméket bontatlan, hibátlan és újszerű állapotban,
minden alkatrésszel együtt a kapott számlával, vagy annak másolatával
köteles az Eladó részére az elállás jelzését követő 14 napon belül
visszaküldeni. Az Eladó jogosult a termékkel kapcsolatosan maximum 30 nap
bevizsgálási határidőt közölni a Vevővel.
6.7
Abban az esetben, ha a terméket a Fogyasztó
használatba vette, és nem tudja sérülésmentesen visszajuttatni, ezáltal az
eredeti állapot nem állítható helyre, akkor a Vállalkozás érvényesítheti az
ebből eredő kárának megtérítését. A Fogyasztó felel a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
6.8
Az Eladó nem köteles a Vásárló részére
megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb
szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
6.9
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a
visszatérítést, amíg vissza nem kapta az árukat, vagy a Vásárló bizonyítékot
nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a
korábbi időpontot kell figyelembe venni.
6.10 A Vásárló a szerződés megkötésének napja, és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja az elállás jogát.
6.11 Nem illeti meg az elállási jog a Vásárlót olyan nem előre
gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
Vásárló személyére szabtak.
6.12 A kormányrendeletben foglaltaktól, adott esetben
csak a Vevő javára térhetünk csak el.
6.13 Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv
szerinti fogyasztónak minősülő Vásárlókat illeti meg.
6.14 Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást,
azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében jár el.
6.15 Elállási jog érvényesítésének
menete:
1.
A Vásárló jelzi az
Eladó valamely elérhetőségén, hogy élni kíván az elállási jogával.
2.
Az elállási jogot
a megadott határidőn belül, vagyis a termék kézhezvételétől számított 14. nap
lejárta előtt kell megtenni az elállási nyilatkozat megküldésével. Írásban
történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot megküldeni 14 napon
belül. Postai úton történő jelzés esetén a postára adás dátumát, e-mail esetén
a küldés idejét vesszük figyelembe.
3.
A terméket
késedelem nélkül, de legkésőbb a nyilatkozatot követő 14 napon belül köteles a
Vásárló megküldeni az Eladó részére. A terméknek nem kell megérkeznie 14 napon
belül, elegendő, ha azt megküldi a 14 napos határidőn belül. A Vásárló viseli a
visszaküldés költségét az elállási jog gyakorlása során.
4.
Az Eladó nem
köteles a Vásárló felé megtéríteni azon többletköltséget, amely az Eladó által
felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód
választásából adódik.
5.
A Vásárló, ha
szeretné, akkor a szerződés megkötése és a termék átvétele közti időszakban is
gyakorolhatja az elállás jogát.
6. Abban az esetben, ha több termék lett vásárolva, és ezen termékeknek eltérő volt a kiszállítás időpontja, az utolsó kézbesített termék átvételétől számítódik az elállási jog gyakorlására vonatkozó 14 nap.
7. Garancia, jótállás, szavatosság:
7.1 A Flints Kft. az értékesített termékekre vállalja a törvényileg előírt jótállási és szavatossági kötelezettségeket.
3 munkanapos csere:
Abban az esetben, ha a kiszállított/átvett termék gyárihibásan kerül a Vásárlóhoz és azt a vásárlástól számított 3 napon belül jelzi az Eladónak, akkor a terméket kicseréljük.
A 3 munkanapon túl (rendeltetésszerű használat mellett) jelentkező gyári hiba esetén a vállalt garanciaidőn belül a hibás terméket javításra vesszük vissza. Abban az esetben, ha a termék 14 napon belül nem javítható, a terméket kicseréljük.
Az Eladó köteles a kijavítást vagy a kicserélést a lehető legkisebb kényelmetlenséggel elvégezni.
7.2 A jótállás és szavatosság tekintetében a 2013.évi V. törvény (új Ptk.) rendelkezései
szerint kell eljárni:
Jótállás:
6:171. § -
6:173. §
Kártérítési
igény: 6:174. §
Hibás
teljesítés: 6:157. § - 6:158. §;6:177. § - 6:178. §
Kellékszavatosság:
6:159. § -
6:167. §
Termékszavatosság: 6:168. § - 6:170. §
7.3 Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet a Vevő a kellékszavatossági jogával?
A Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Vevőt a kellékszavatossági igénye
alapján?
A Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági
igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül
a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más
igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a
kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a
Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt
volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a Vevő kellékszavatossági
igényét?
A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon
belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai
érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az
Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a
Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
7.4 Termékszavatosság
Milyen esetben élhet a Vevő a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő – választása
szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg a Vevőt termékszavatossági igénye
alapján?
Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék
kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor
hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó
által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen
határidőben érvényesítheti a Vevő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi
forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő
elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával
vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A
gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében
gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy: a hiba a tudomány és a technika
állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a
termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A
gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
7.5 Szavatossági igény esetén történő eljárás:
·
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a
felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem
térhet el.
·
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének
bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával)
·
A szavatossági kötelezettség teljesítésével
kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
·
A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett
szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
·
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható
módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
·
Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy
jótállási igényének a teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud
nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás
indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon
belül igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
·
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől
számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére
bemutatni.
·
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a
kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
7.6 Jótállás:
Milyen
esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003.
(IX.22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a
felhasználó fogyasztónak minősül.
Felhasználót
milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A
jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó
részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak
megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Mikor
mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási
kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba
miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és
jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként
viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék- és kelékszavatosság
fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Szolgáltató nem tartozik jótállással
a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes
elhasználódásból/avulásból származó károkért.
Szolgáltató nem tartozik továbbá
szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély
átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből,
illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem
rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a
vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít
csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy
a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
7.7 Egyéb
rendelkezések:
·
Szolgáltató kötelezettsége
teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes
magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes
magatartást saját maga követte volna el.
·
Ha a jelen Szabályzat bármely része
érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó
részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
·
Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat
alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem
tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás
csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy
a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely
lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy
a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel kikötés szigorú betartásához.
·
Szolgáltató és Felhasználó vitás
ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
·
Vásárló valamennyi termékre a
beépítési méretet annak beépítése előtt ellenőrizni köteles. Beépítés után
mérethibából eredő reklamációt Eladó nem fogad el szavatossági igényként.
7.8 Panaszok kezelése:
·
A webáruház célja, hogy valamennyi megrendelést
megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen.
Amennyiben a Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak
teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél
útján is közölheti.
·
Az Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja,
és szükség szerint orvosolja.
·
Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet,
vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról
és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s
annak egy másolati példányát átadja/megküldi a Vevő részére.
·
Az írásbeli panaszt webáruházunk 30 napon belül
írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja.
Amennyiben a panasz kivizsgálását követően továbbra sem elégedett a
válaszunkban foglaltakkal, akkor a Vevő jogosult arra, hogy panaszával a Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testülethez (6000
Kecskemét, Árpád krt. 4.) vagy az illetékes fogyasztóvédelmi
felügyelőséghez forduljon.
·
A Vevő panasza esetén igénybe veheti az Uniós
online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű
regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés utján nyújthatja be panaszát
a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: https://ec.europa.eu/odr
· Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani.
7.9 Minőséggel kapcsolatos visszajelzés:
Amennyiben az általunk értékesített termékek minőségével kapcsolatban bármilyen panasza felmerülne, kérem jelezze azt az alábbi elérhetőségeinken:
Telefon: +36-20/390-5449
E-mail: info@gorgodoki.hu
Postacím: 6000 Kecskemét, Kertész utca 10/2.
8. Törvényi hivatkozások:
Adatkezelés: 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)
Elállás, termékszavatosság, kellékszavatosság, visszatérítés: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
Jótállás: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
Szerzői jogok:
1999. évi LXXVI. törvény
A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra
vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
9. 1.-es számú melléklet: Elállási, felmondási nyilatkozat:
2.
melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
Elállási/Felmondási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási
szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:3 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Alulírott/ak
kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására
irányuló szerződés tekintetében:4
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja
/átvétel időpontja:5
…………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) neve:
…………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe:
…………………………………………………………………………………………………
A
fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Kelt:
……………………………………………………………………………………………
---------------------------------------------
3 Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai
címének, és – ha van – telefonszámának, telefax-számának és elektronikus
levelezési címének megjelölése.
4 Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló
termék vagy szolgáltatás megjelölése
5 A megfelelő jelölendő